Plus på hälsofronten



Det här blev dagens första måltid för min del. Gårdagens potatisklyftor med lök och morötter, ett glas mjölk och gott bröd från Épi (KRAV och närproducerade) till det morotsbiffar.

Efter en lyckad utekväll igår då jag lyckades med att gå in på Mcdonalds utan att faktiskt köpa något och efter många slitsamma veckor i skolan så var det underbar att bara få sova bort dagen idag. Därav min dåliga bloggning.

En sak som verkligen börjar att märkas är skillnaden på min kost nu och hur den var för ca 2 veckor sedan! Först och främst så är det stor skillnad på min hunger och hur ofta jag äter respektive vad jag äter. Sedan så är det en insikt hur bra jag har klarat mig utan kött, det har verkligen inte varit något större problem. Jag som trodde att det skulle bli väldigt jobbigt att inte äta nötkött, fläskkött, fisk eller fågel på en halv månad!

Det jag nu har insett är hur ofta man går och småäter onyttiga saker som dessutom inte är bra för miljön på något vis. Nu blir det mer olika slags höstfrukter om jag vill ha ett mellanmål. Allt detta har resulterat i att jag har en helt annan aptit och blir mätt mycket fortare när jag äter, av den enkla anledningen att maten är både nyttigare och naturligare (man uppskattar även den mer), det ska ju ta 2 veckor för kroppen att vänja sig också. Nu skulle man nog kunna säga att den är van med naturlig mat istället för många portioner med dålig mat, massor av tillsatser och onaturligt socker utan mer lagom portioner med "bra" mat. Låter nästan som att vi går på diet, men ofta är miljömärkt mat också nyttig så det är nog därför det blir massa plus på hälsofronten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0