Vi har äntligen spikat vår planering!

Under resten av den här veckan så är det en fortsatt fokus på kost.

Vecka 3 -4 - Blir det extra fokus på just konsumtionen som handlar om shopping beteende. Kläder, hud och hårvårdsprodukter, smink osv. Slit och släng samhället.

Vecka 4-5 - Är temat energi och transport. En hel del om tåg, bilar, återvinning, olika slags elektricitet och liknande alltså!

Vecka 6 - Sorgliga allra sista veckan, då fokuserar vi på allt samtidigt och blandar i bloggen friskt med det som vi tycker ska tas upp! Allt, alltså.

Vi vill understryka igen att vi tänker på allt i vardagen samtidigt men för tydlighetens skull vill vi ha olika teman i bloggen olika veckor.

Kommentarer
Postat av: Jockeahlen

sv: Vad roligt! :) Jag blev själv väldigt överraskad av mig själv ;) När ska vi fika då? Och hur gör vi det på ett ekologiskt sätt? :)

2010-10-27 @ 22:33:58
URL: http://jockeahlen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det låter kanon! Här kommer en länk som kanske kan hjälpa under vecka 3-4:



http://www.sminksmart.se/



/Linnea

2010-10-28 @ 09:45:35
Postat av: Marcus i Borgiscafét

Jag tänkte bara påpeka att jag mailade er på [email protected] (adressen som står här på sidan) och jag hoppas ni kollar.



En sak till när jag ändå har er på tråden: appropå kaffe så rekommenderar jag ett studiebesök på Gevalia nere på Alderholmen. Kraft Foods heter företaget som äger Gevalia. Mitt tips är att ni ringer och frågar dom om ni får gå på studiebesök där! Jag har varit där på studiebesök och det är väldigt intressant och spännande och ni kan säkert då få tillfälle att fråga om saker som KRAV-kaffe och Rättvisemärkning eller bara rent allmänt om miljöpåverkan när kaffe produceras.

2010-10-28 @ 09:50:44
Postat av: Life as eco /Linnéa

Jocke: Någon gång nästa vecka? Vi får gå till ett miljövänligt café här i stan! Jag hör av mig till dig :)



Linnea: Tack för tipset, en sida vi absolut kommer att få användning för då!



Marcus: Ja vi har kollat vår mejl och såg det nu! Tack för tipset om gevalia, vi håller på att planera massor av studiebesök för tillfället så det är jättebra med tips om vilka ställen vi kan besöka!

2010-10-28 @ 09:58:19
URL: http://lifeaseco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0