Föreläsningen

Det var ett tag sedan jag bloggade nu, det har varit full rulle hela dagarna! Som Linnéa berättade i sitt blogginlägg om föreläsningen på framtidsveckan, så var det väldigt kul och framförallt givande. Våran föreläsning gick bra och det kändes som att vi nådde ut med vårat budskap. Här kommer lte bilder som jag tog.

De som var och lyssnade fick lite tilltugg, vi passade på att roffa åt oss några snittar när vi lyssnade på de andra.
Allt är självklart ekologiskt. Brödet är något jag älskar, vi brukar få det när vi har träffar med de hållbara familjerna. Hembakat och färskt bröd går inte att jämföra med "vanligt bröd".


Hela den härliga gruppen från Österfärnebo. Jag fick massor med ispiration av ungdomarna, deras arbete är verkligen grymt. Jag skulle också vilja åka iväg på något sådant!
Några av polhemseleverna som pratade om deras barnbok som handlade om hur barn kan lära sig att spara el. Supersmart idé! Jag hoppas verkligen att de kan få trycka upp boken och att den kommer att kunna köpas i bokhandeln och lånas på biblioteken. Det är viktigt att barnen lär sig i så tidig ålder som möjligt att spara på resurserna.

Min tackpresent bestod av detox-te och lakritsskorpor. Jag har ännu inte smakat dem, men det ska bli väldigt spännande!


Efter föreläsningen slängde jag mig på cykeln till träningen. Jag hann precis  till åtta. Vi tränar egentligen till halv tio, men våran kära danstränare Linda hade en överraskning. Hon hade med sig jordgubbar och massage-olja. Så sista halvtimmen mumsade vi i oss gubbarna och masserade varandra. Vardagslyx!

/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0