Fredag


Igår blev det pannkakor, grädde och blåbär till middag! Blåbären är plockade i vår sommarstuga i Hamrångefjärden utanför Gävle. Vi brukar plocka så mycket vi kan och sedan frysa in så att man kan äta sina egna blåbär även under vintern och våren. Jag förstår att alla inte har sin egen sommarstuga, men att ta tillvara på vad naturen har att tillgå, som exempelvis svamp och bär under rätt säsong är verkligen smart och det sliter inte heller på klimatet. Du får inte enbart en lugn stund i skogen när du letar efter bär och svamp, du får också värdefull motion.

Äntligen så är det fredag igen! Själv har jag mest försökt förbereda mig inför imorgon, då det är dags att skriva höskoleprovet. Det blir första gången för min del, känner mig rätt pressad, speciellt eftersom jag missar Socialdemokraterna Gävleborgs distriktsårskongress och därav måste prestera för att det ska kännas värt att göra. Men man kan inte annat göra sitt bästa och jag behöver rutin dessutom. Äsch, let´s do it!

Förövrigt så blev jag (ifrånvaro av Charlotte som är i fjällen) intervjuad av Lotta på media-programmet på skolan till Prima som är media elevernas egna uppslag i Arbetarbladet och som publiceras en gång i veckan. Denna gång inför föreläsningen på framtidsveckan. Kul!

Nu ska jag sova, viktigt att vara utvilad imorgon när jag och 70000 andra skriver prov..

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0