Hårmodell

I fredags var jag hårmodell åt Karolina. Hon går sista året på frisörprogrammet på John Bauer och deras projektarbete nu i trean var att ha en hårvisning. Jag ställde självklart upp som långhårsmodell. Temat på visningen var seven deadly sins. Jag och Karolinas två andra modeller stylades efter synden frosseri. De var även en brud i varje synd och jag var en av brudarna.

Det gick åt nästan en halv hårspray åt min frisyr. Det fick mig att tycka synd om både miljön och mitt hår. Hårspray innehåller många miljöfarliga ämnen. Jag och Karolina diskuterade detta och kom fram till att: visst visningen var inte så miljövänlig men pengarna de fick in gick till ett gott ändamål. De höll ett tal i början av visningen där de pratade om de onda i världen, om alla orättvisor. De kom fram till att allt detta beror på just våra synder, vår girighet, lust, frosseri osv. Jag tyckte att det var ett grymt budskap som verkligen fick mig att tänka till. Pengarna gick till utsatta barn.
 
Så här såg jag ut, godisdrottningen själv! Till höger är en bild på min brudbukett, helt underbar med godis som hänger ner. Brudarnas buketter var skapde av elever på floristprogrammet på Gävle praktiska.


Jag och Karolinas bror som var högfärdig. Vi ser ut att komma direkt från Alice i underlandet, eller vad säger ni?

Li som var en av Karolinas modeller var också frosseri.


/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0