Helgen

I lördags började jag dagen med ett arbetspass på CH. Det var längesedan jag jobbade där nu så det var riktigt kul att vara tillbaka. De hade gjort om ganska mycket ute i resturangen men allt var fortfarande ekolgiskt och hållbart. Efter jobbet gick jag hem till Simon. Vädret var strålande så vi satt oss på balkongen och solade. Sedan blev det en kort sväng till stan och sedan tillbaka till hans balkong. Vi bara satt och njöt och tog ett glas vin

Till middag bjöd hans föräldrar på italiensk mat. Till förrät blev det mozarella rullar, sparris, toast med massa gott på, hur gott som helst! Till huvudrätt åt vi lasagne, gjord på kött från Diléns. Middagen var helt underbar och de bästa av allt var att vi satt ute på deras balkong och åt. Det känns verkligen att sommaren är påväg.

Idag sov vi ut sedan gick vi ner på stan. Det var erbjudande på Stadium för alla medlemmar. Tio procent på allt plus att man fick ta tre skor och betala för två. Vi båda behövde nya skor. Jag köpte ett par träningskor och fick ett par lacoste-tygskor på köpet. När vi gick hem pratade vi om våra köp och diskuterade hur företagen verkligen är medvetna om hur de ska få oss att konsumera mer. Det var helt smockfullt med folk inne på staium där de annars brukar vara ganska tomt med folk. Vi tänker inte så mycket på vad och hur vi konsumerar. Efter projektveckorna med Life as eco fick jag verkligen en medvetenhet om min konsumtion. Jag tänker efter varjw gång jag handlar nu. Den här gången behövde jag verkligen nya skor eftersom mina gamla springskor gav mig blodblåsor.

Nu på kvällskvisten bestämde sig jag och älskling oss för att ta en springtur så att jag fick inviga mina nya skor. Vi sprang en tur i Boulogner, åh vad härligt det var! Nu kommer jag att sova gott inatt.

Här kommer lite härliga vårbilder!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0