Life as eco på tekniska nämnden


Kom nyss hem från förvaltningshuset. Jag och Linnéa föreläste på tekniska nämnden idag. Det är mycket på gång nu, superkul! Föreläsningen var väldigt givande. De frågade oss om vi saknade något eller hur det kunde bli bättre i Gävle kommun miljömässigt. Vi passade då på att trycka på lite om kollektivtrafiken. Vi tycker att bussarna måste börja gå oftare (vissa turer) och vara  billigare.Jag har många kompisar som bor i Forsbacka, där går bussarna endas var 90-minut på söndagar. Det är oerhört jobbigt speciellt för oss ungdomar som åker så mycket som vi gör!

Vi pratade även om möjligheterna att cykla i Gävle. Vår stad är ju känd som cykelstad och det mesta funkar bra. Men något som jag personligen skulle önska är fler och säkrare cykelställ inne i centrum, vid gallerian nian och flanör. Det står alltid massor med cyklar där så jag får alltid parkera min på flajjen. Det känns inte så tryggt.

Gävle är en stad som har kommit långt i miljötänket men man kan alltid förbättra saker.

Kom ihåg att vi ska föreläsa på framtidsveckan imorgon! Det är på förvaltningshuset kl 18.00-20.00. Vi och några andra ungdomar ska föreläsa om våra olika projekt. De ska bli riktigt kul! Jag hoppas att så många som möjligt tar sig dit!

/ Charlotte

Kommentarer
Postat av: Nattis

hej! hittade på google då jag sökte lite information att du avbokat din plats på studentkryssningen, går det? , tillkom det kostnad osv..? (vill med göra det) har inte betalat än heller så et borde gå? har kontaktat om men inte fått svar. skulle vara snällt om du kunde svara här så kikar jag in imorgon och ser om du svarat :)

2011-04-13 @ 21:26:58
Postat av: natta igen haha

och var den funcruises??

2011-04-13 @ 21:33:05
Postat av: Anonym

och var det funcruises??

2011-04-13 @ 21:34:00
Postat av: Linnéa

Hej!



Ja vi två avbokade våra platser på studentkryssningen. Vi hade båda två tagit avbeställningsskydd när vi bokade våra platser och anledningen till att vi avbokade var att vi skulle åka till Bryssel på ett uppdrag genom Gävle kommun vilket också ansågs som en godtagbar anledning att få avbeställa studentkryssningen.



Ja det var funcruises och vad jag hört så är de rätt hårda, men om du har avbeställningsskydd eller en bra ursäkt och det inte är alltför nära avresan så borde du kunna få avbeställa, det borde inte vara svårare än så!



Om du inte har inbetalat några pengar så borde det ju vara ännu enklare att avbeställa, vi hade betalat och skulle dela hytt med 2 till. Men vi fick in pengar på kontot som hade betalat in pengarna till studentkryssningen så pengarna för oss två sattes tillbaka. Vi fick nog nästa mer än vad vi kunde ha även om de sa att någon hundralapp skulle dras bort för "administrativa kostnader" i och med ens bokning och avbokning.



Ett tips kan vara att ringa in och prata med dem istället för att vänta på svar, tror inte att de är speciellt snabba. (Be gärna någon väldigt vuxen att ringa för mer "trovärdighet", det kan vara ett tips också.



Lycka till!

2011-04-13 @ 23:20:53
URL: http://lifeaseco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0