Sjuk igen?!

Har gått och blivit sjuk. Det började igår, vaknade med ont i halsen som sedan höll i sig hela dagen. Det blev värre fram mot kvällen. När jag vaknade imorse mådde jag inge bra alls, trött i kroppen, ont i halsen osv. Älskling berättade att jag hade legat och typ huttrat i sömnen?! Inte okej. Så jag kände att det var bäst att stanna hemma från skolan idag. Måste vara frisk imorgon för då ska nämligen jag och Linnéa föreläsa om Life as eco för en ekonomi tvåa på skolan. Vi ska prata om projektet på deras geografi lektion eftersom deras nästa arbetsområde ska handla om just miljö. Det ska bli superkul!

i söndags samlades hela släkten här hemma. Pappa fyllde år på lördagen då det även var påskafton så vi slog ihop allt firande på söndagen. Vi åt som sagt älg från Loos. Hur gott som helst! Det är verkligen skillnad på "riktigt kött" och vanligt kött med en massa tillsatser. För det första är inte ekologiskt kött fyllt med en massa vatten så det smakar mycket mer och bättre. Och det är inte massa tillsatser i det heller som förstör smaken. Ett konkret exempel på detta upplevde jag när jag åt falukorv från Diléns. Jag har aldrig ätit en korv som smakat så mycket kött och känts så "kompakt". Det är en helt annan typ av korv! Måste testas!

Här kommer lite bilder fån släktmiddagen!
/ Charlotte


Älgkött, potatisgratäng och pappas hemmagjorda peppar- och bearnesi-sås. Mums mums!



Acke (låtsas morfar), Farfar och Mormor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0