Bydalen

Hej igen bloggen!

Kom hem från Bydalen igår, hade en fantastisk helg! Sumerar "lill-semestern" i lite bilder.




Jag och Simon kom dit på torsdag eftermiddag. Vi packade upp och gjorde oss hemmastadda i stugan. Riktigt mysig stuga, och bäst av allt, den låg typ 150 m från skidbacken! Dannes föräldrar hade bokad bord på en resturang där det var "tälgstensafton". De kom in med en ca 400 grader varm sten som man fick grilla sitt eget kött på. Det var riktigt gott och supermysigt!



Senare på kvällen var det speldags.





Fredagen bjöd på underbart väder! Vi åkte skidor nästan hela dagen. Gick faktiskt ganska bra för mig om jag får säga det själv. Vid lunch tog vi oss till Fjällhalsen och åt lunch, det var en liten fjällstuga med fantastisk utsikt!



Dannes familj åkte hem senare under dagen och vi ungdomar fick klara oss själva. Vi satt oss utanför stugan och solade och åt glass (älskling pimplade whisky för sin förkylning). Åh, det var så härligt med sol! Tror att jag fick lite fräknar på näsan.


På lördagen var vädret lite sämre, det var mulet och blåste ganska mycket. Därför blev det inte lika mycket skidåkning. Vi tog med oss matsäck till backen och grillade lite. Det är något med att äta utomhus, allt smakar så mycket bättre!
  
Självklart hade vi en del eko-produkter med oss!

På kvällen blev det lite drinkar och kortspel som resulterade i en "tjejer mot killar"- kamp. Riktigt rolig kväll som bjöd på många skratt!

Det var jätteskönt att få komma bort ett tag, hämta nya krafter och bara njuta av lite ledighet. Men på ett sätt känns det skönt att vara hemma igen. Imorgon bär det iväg till huvudstaden med klassen. Ska bli kul att få göra något annat med mina kära klasskamrater än att bara sitta och plugga i skolan.

Nu ska jag pussa lite på min man, god natt!

/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0