Klipp och slingor


Avslutade min dag hos min frisör Kristina för slingor och klippning. Var lika trevligt som alltid och nu är jag mycket ljusare och friskare i håret, det känns bra! Bokade dessutom tid för håruppsättning till balen, skönt att få saker planerat.

Pratade med henne lite om just alla kemikalier i hårprodukter och inte minst i alla olika färgnings/bleknings medel som frisörer kommer i kontakt med varje dag. Började åter att tänka på filmen Underkastelsen som handlar om alla kemikalier runt om oss, överallt och som vi inte kan värja oss emot eftersom det är i vår mat, våra möbler, produkter och kläder.. Även gällande hårprodukter och hårfärg finns det mycket att göra. Ett tips jag har är att köpa schampo och balsam från The body shop utan silikoner och parabener, det är mycket bättre för vårt vatten som fylls med saker som inte ska finnas i naturen. I slutändan så handlar det om att det är sjukt att hela systemet bygger på konstgjorda produkter som vi får i oss, problemet är ju inte heller alltid varje enskilt gift utan snarare vad som sker när de tillsammans blandas i kroppen..

Nu tänkte jag göra lite skolarbete och sedan se lite på kvällens tv-program. Imorgon åker klassen till Stockholm för besök på Armémuséet och på "dramaten bakom kulisserna". Kvällen avslutas med att vi ska se på "Romeo och Julia" på dramaten. Blir nog en mycket trevlig dag!

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0