Grillen invigd


Fikabröd och vanligt bröd från Berglunds bageri, strömming från lokala farvatten och kyckling från Ockelbo kyckling


Grillen har invigts!

Äntligen kan jag uppdatera.. min dators batteri har krånglat flera dagar men nu ska det förhoppningsvis fungera! Har säkerhetskopierat alla datorns filer för säkerhets skull i varje fall, ifall det skulle gå illa. Men nog om det!

Dagarna rullar på, mycket att göra och nu är det äntligen helg igen, känns som att jag lever för helgerna. Sovit en stor del av lördagen eftersom det blev utgång igår med ett gäng tjejer igår och jag behövde sova ikapp lite. Det blev förövrigt en väldigt lyckad kväll, först lite pizza hos Malin, sedan häng på Brända bocken med några till och till sist dans på Goya!

Min lördag har hitills har varit mysig, mamma kom hem med mycket bra och närproducerat mat som hon köpt på Bondens egna marknad nere på stan, då samlas närproducenter från hela länet för att sälja sina produkter. Det tycker jag är grymt och det känns bra i magen när man gynnar lokala företag, djur och natur. Exempelvis blev det en hel del kyckling från Ockelbo kyckling, en gård som jag själv faktiskt har besökt och sett med egna ögon hur kycklingarna behandlas. Inköpen mynnade ut i årets första grillning, fantastiskt gott med grillad kyckling, klyftpotatis, champinjoner och pepparsås! Man behöver ju inte heller som vi gjorde grilla kyckling eller kött. Utan det är jätte gott med vegetariska alternativ som paprika, tomat eller någon annan passande grönsak!

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0