Bondens egen marknad


Varor från Bondens egen marknad, den förra svängen!

På Gävles stadsbussar har de just nu reklam för något riktigt, riktigt bra!

Alla lördagar mellan 20 augusti till 1 oktober så kommer det att vara "Bondens egen marknad" på Rådhustorget i Gävle. Konceptet är att producenter direkt ska kunna sälja sina varor. Istället för att vi ska köpa varor som besprutats och som färdats över hela världen. Jag tycker att det är väldigt bra och viktigt att sånna här marknader ordnas. Jag tror att samhället och vi individer i samhället mår bättre när vi vet vartifrån maten vi äter kommer ifrån, att den inte är besprutad och inte minst att vi äter mat från vår direkta närhet. På marknaden brukar det finnas allt från kyckling, till grönsaker och bröd. Vad som säljs förändras också från marknadsdag till marknadsdag då det skördas olika saker vid olika tidpunkt. Jag rekommenderar starkt att ni tar er tid att åka till marknaden, rådhustorget är mitt i stan och du hittar alltid något lockande att köpa!

Vill du du läsa mer om "Bondens egen marknad", så läs mer HÄR

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0