Min födelsedag

I lördags fyllde jag nitton år! Dock började firandet redan på natten till lördagen. Jag och Simon var nämligen hembjudna på lite festligeheter hemma hos Johanna och Mattias i Valbo. Vi var ett härligt gäng som drack lite, spelade spel och hade det allmänt mysigt. Vid tolvslaget fick jag sång och jag och Johanna skålade i champagne. Väldigt mysig kväll med andra ord!
Det var meningen att jag och Älskling skulle åka hem till mig på natten så jag kunde bli grattat av mamma och pappa på morgonen för sista gången (flyttar ju nu i veckan). Men vi var alldeles för trötta för att orka byta buss och ha oss, så vi åkte hem till Simon istället. Blev grattat av älskling på morgonen. Vi åkte hem till mig, förebredde med fika osv. Vid tvåtiden kom släkten och firade mig. Jag fick massor med bra grejjer till lägenheten, en dammsugare, brödrost, kaffebryggare, elvisp mm. Hur bra som helst! Av Simon fick jag en cykel! Eller ja, en bild på en cykel, den är beställd men har inte kommit än! Blev väldigt överraskad! Hade inte önskat mig det men är i starkt behov av en ny. Nu har jag en gammal kärringsnurra som sjunger på sin sista refräng. Växeln är trasig och den är så trög så man blir helt genomsvettig efter bara några meter. Kostigt att jag har benmuskler?! Fick även en superfin väggtext som vi ska ha över sängen av Simon. Åh vill flytta nuuuu! Men nu är det bara några dagar kvar!
Senare grillade vi och efter det åkte jag och Simon hem till honom. Där hade vi lite förfest innan krogen. Vi var en väldigt salig blanding av folk och det var hur kul som helst! Blev lite musik-quiz och andra aktiviteter under kvällen. Fick mycket fina presenter också! Ursnygga vinglas, smycken, massor med blommor mm.
Tack alla nära och kära som förgyllde min dag! Hade inte kunnat önska mig ett bättre födelsedagsfrirande! Bjuder på lite bilder från dagen!
Hemma hos Mattias och Johanna på fredagkväll. På bilden: Mattias, Simon och Jakob!
Hemmagjord jordgubbstårta, muuums!
Min kära syster Malin!
Far och mor
Jossan, Elina och Elin
Musik- quiz!
Vinnarna fick en shot-bricka!
Jag och Sara
Spårad dammsuging? Var meningen att han skulle städa upp lite glassplitter men det slutademed fina frisyrer på killarna!
Har man en gammal cirkus-kompis på besök så måste man ju passa på att göra lite akrobatik!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0