Spricka

Kom precis hem från sjukhuset. Har fått en spricka i tummen. Det var på jobbet i förrgår kväll, precis när jag skulle gå hem vid niotiden. Vi hade städat köket och antagligen gömt en blöt fläck. För den halkade jag på, jag ramlade inte men smällde i handen i en back som stod bredvid. Gjorde fruktansvärt ont!

Vaknade på natten av att den värkte och kunde inte somna om så ringde hälsocentralen direkt på morgonen. När jag kom dit sa de att det förmodligen var en spricka och skickade mig till röntgen på sjukhuset. De sa att jag kunde åka dit direkt om jag ville men då skulle jag få vänta i 3-4 h(!). Annars kunde jag komma dit på morgonen idag då skulle jag max få vänta en timme. Så åkte dit imorse klockan åtta. Gick väldigt fort faktiskt. Blev utan besked eller med ett igenslutet kuvert skickad till akuten.
Fick veta att det var en spricka, lyckligtvis en lindrig sådan! Så slipper gips, wihow! Dock ska jag ha en linda i två veckor, samt vara "sjukskriven" i en till två veckor. Kanske inte bästa tajmingen nu när jag kommit igång på jobbet, och ska flytta nästa vecka! Aja, det kunde ju ha varit värre..
Nu ska jag fräscha upp mig lite och göra lite lunch, sen ska jag till Erikshjälpen med Linnéa!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0