Stockholm

I torsdags blev det en dagstripp till Stokcholm med Sara. Vi tog SGS- bussen tur och retur. Jag tycker att det är supersmidigt att åka med den, det är billigt, det går fort och är ett bra miljöalternativ. Det är ju inte lika bra som tåg såklart men de är ju iallafall bättre än att alla ska sätta sig i en bil själv!
Det blev en del shopping, fika och mys. Supertrevlig dag! Dock kanske inte så miljövänlig. Här kommer lite bilder.
Ni kan vara lugna, det är både Saras och mina påsar. (Tack och lov säger både miljön och min plånbok!)
Vi avslutade dagen på min favoritresturang, Vapiano. God mat, dock kanske inte den bästa ur miljöperspektiv. Dock gör de sin egen pasta, det är ju alltid något! På tal om resturanger och pasta så läste jag i tidningen idag att Trattoria Cinque (den italienska pastaresturanger på Södermalmstorg) ska byta koncept. De ska satsa på ekologisk och närproducerad mat. Hejja! Blev så glad, äntligen! Så som jag och Linnéa har tjatat om att det borde finnas resturanger i Gävle som satsar på miljövänliga alternativ. Personligen älskar jag Cinques mat, det kommer fortfarande vara samma ägare och samma personal så jag har höga förhoppningar!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0