Förkyld mitt i sommaren


Snart dags för detta?

Även jag har insjuknat i en förkylning, likt Charlotte. Känns ironiskt såhär på sensommaren, som ett tecken på att det redan är dags för höst och kalla vindar. Det är verkligen inget som jag är särskilt sugen på, det här måste i så fall vara kortaste sommaren någonsin.. får försöka skynda på mitt tillfrisknande med varma drycker, ekologiskt är som ni vet då det allra bästa valet!

Efter mycket jobb och resande senaste tiden så har jag idag lyckats med att planera in viktiga saker framöver, på onsdag är det dags för min andra tatuering exempelvis, känns bra! Tror inte heller att jag i bloggen skrivit om vad jag ska göra i höst, det blir främst studier på Uppsala Universitet för min del. Jag ska plugga Statskunskap A, alltså en enskild kurs. Det blir till att pendla med tåget några dagar i veckan, ska försöka se över UL:s olika tågkort. Känns dock som att det nog blir rätt så dyrt, om det är något som behöver göras politiskt så är det att återta kontrollen över tågen i Sverige, se till att människor tjänar ekonomiskt på att åka tåg och sänka biljettpriserna, inte minst att bygga mer tågräls, dubbelspår och att renovera de som redan finns.
Mer tåg åt folket!

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0