Maskerad

Jag spenderade förra helgen med att fira Linneas födelsedag med olika aktiviteter, bland annat en maskerad med tema "Konst" i lördags. Det blev en rolig och uppsluppen kväll där alla klätt ut sig och verkligen gått "all in". Jag var utklädd till "Det femte elementet", den rosa rondellkonsten vid Max. (klimatsmart klädsel då jag gjorde en speciel huvudbonad gjord av saker jag fann i vårt förråd!) Dessutom var det en stor blandning av människor från Sveriges alla hörn, allt ifrån Umeå till Skåne. Kul!

Förutom maskeraden så ordnades det en mysig filmkväll i fredags och på lördagen innan maskeraden hade Sergio, Ahmed och Daniel ordnat en rundtur i Gävle för alla som skulle fira Linnea. De hade hyrt en stadsbuss och guidade oss genom staden. Det var coolt att åka runt i sin egen privata stadsbuss och det var en ny upplevelse att vara turist i sin egen stad! Vi åkte även ut till järnvägsmuseét för en guidad tur där och sedan åt vi lunch på Engeltofta, verkligen en mysig dag!

Annars i veckan nu så har jag försökt med att fortsätta få tag i och ordna med allt i och med skolstart i Uppsala på måndag. Det har även blivit en hel del häng och fika med vänner, besökt frisören har jag också hunnit göra, har också avslutat en studiecirkel med SSU som vi har haft över sommaren. Har nästan börjat känna lite höst-stress nu också, med en fullproppad kalender redan, får försöka ta en dag i taget!

Några relativt flippade bilder från i lördags kan jag bjuda på!

Avslutar med en bild på Linnea, festens mittpunkt och den vi firade!

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0