SSU-kongress, jobb, Stockholm


Bilder från en grillkväll hos mig för någon vecka sedan

Jag har spenderat den senaste veckan på SSU-kongress i Stockholm. Från måndag till fredag. Debatter, argumentationsutbildning, voteringar, långa och många timmar i plena, utskottsarbete, politiska handlingsprogram, förhandlingar, mycket bristfällig sömn, äntligen få träffa alla vänner som är spridda över Sverige, kongressfest ledd av Alex Schulman, ny ledning vald (SSU Gävleborgs Ellinor Eriksson vald till förbundssekretetare! Stolt!), minnesstund för kamraterna på Otöya, tal av Mona Sahlin, Håkan Juholt, Wanja Lundby Wedin med många många fler, gäster från Palestina, videohälsnngar från AUF:s ordförande Eskil som vanligtvis är på plats på våra kongresser, sena kvällar-tidiga mornar och mycket, mycket annat! Därav ingen bloggning från min sida. Är nöjd med vissa fattade beslut och missnöjd med andra. Är oerhört stolt över mitt ungdomsförbund, inget slår känslan av att man tillsammans kan förändra världen!

Annars så har jag idag varit iväg till Stockholm med mamma över dagen, blivit mycket shopping.. vilket inte är klimatsmart alls. Men köpte till viss del second hand, undvek att ta för många plastpåsar och vi åkte med SGS-bussarna. Kanske inte lika bra som tåg men smidigt, billigt och bättre för miljön än att åka bil. För oss var det självklart att inte ta bilen, finns inga plus med det helt enkelt! Även om man "syndar" ibland så kan man alltid göra sitt bästa i situationen och spara på klimatet, och har man köpt mycket så kan man ju försöka tänka på att vara extra försiktig med sin konsumtion.

- Framöver ská jag och Charlotte sätta igång med allt vi vill göra i Life as Eco-väg. Planera osv. Legat lite mer på is såhär i sommar då vi mest jobbat. Resten av veckan så bir det jobb och jag ska fortsätta övningsköra intensiv. Snart kommer antagningsbeskeded inför hösten också.. jag börjar att känna mig vuxen.. läskigt? Ja.

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0