4 December

Hade en awesome dag igår. Först var jag på Body pump-pass vid lunch-tid, hade lovat mig själv att jag skulle ta det lugnt eftersom jag varit sjuk, men man blir så sjukt peppad så blev rätt hårt pass ändå. Efter det gick jag till Karolinas salong och hängde där med henne tills hon slutade och sedan gick vi tillsammans till gymmet. Vi körde ett lätt pass för att sedan ha lite "spa". Vi hade i hårinpackning och ansiktsmask, och tog en lång bastu. Sjukt mysigt, kände mig som en ny människa när vi var klara. Det finns massor med smarta och enkla recept på ansiktsmakser som man kan göra själv, snällt både mot miljön och plånboken. Här kommer ett exempel för fet hy;
Blanda ihop 1 msk äggvita, 1 msk pressad citronsaft och 1 msk honung. Applicera i ansiktet och massera in, låt verka i ca 10 min och skölj sedan av ansiktet med varmt vatten. Citronen verkar som peeling och tar bort döda hudrester, den verkar även på ett blekande sätt och kan ta bort röda märken i huden. Honungen är återfuktande och äggvitan är sammandragande.

Senare på kvällen var det dags för personalfest med Xzakt. Vi var på Baravara. Det bjöds på grekisk buffé och massor med roliga lekar. Det är verkligen kul att ha personalfest, man lär känna sina kollegor på ett annat sätt. Senare drog vi till Slick, men som alla andra gånger så tappar jag alltid bort dom jag är med efter ca fem minuter. Så hittar jag några andra jag känner så är jag med dom, haha. Var där en stund och sedan gick jag till interpool där Simon och hans grabbar var. Hade en supertrevlig kväll!
Idag blir det julbord med min kära familj. Vi ska till scandic väst och äta. Ska bli riktigt mysigt, kanske man kan få lite julkänsla trots att det varken finns någn snö eller någon bock kvar?!

/Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0