8 December

Kom hem från jobbet för en stund sen, jag kom hem när älskling skulle åka till sitt. Han har gått tillbaka till sitt vanliga schema nu när etapp ett av ombyggnaden av Coop är klar. Vilket betyder att vi kommer att börja gå om varandra igen, usch! Tur att vi bor ihop så man får en skymt av karln iallafall! haha...
Men det var inte det jag skulle skriva om, jag tänkte ge ännu ett julklappstips! Jag kommer som jag nämnt tidigare inte fira med min familj just på julafton, utan jag ska följa med Simon till hans släkt i Hälsningland. Men vi ska hem till mamma och pappa på morgonen och önska god jul och lämna julklappar. Vi har i år bestämt i min släkt att vi ska ha julklappsbyte. Så istället för att alla ska köpa till alla, så köper man en julklapp för ca 150 kr. Man lägger julklappen under granen och sen får man dra en. Jag tycker att det är en supersmart idé! Spar både på plånboken och på miljön. Jag tror alla kan erkänna att plånboken gråter under julen. Sedan slipper man denna julstress och press på att köpa julklappar.
Jag tror Simons famlij fick lite inspiration för vi ska göra samma sak där, kul när trenden sprider sig! Haha..frågan är bara vad man ska köpa?! Eftersom det ska passa alla, men jag tror jag har några ideér.
Jag ska snart ner på stan med Sara för att shoppa lite klappar.
// Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0