Julklappar

Det är redan andra advent, snart är det ju jul!! Dock har jag inte köpt en enda julklapp än. Årets ulklapp är en matkasse, de flesta av mina kompisar tycker att det är jättekonstigt, "en matkasse, kul och få det då?!". Haha jaa, jag skulle bli jätteglad om jag fick det! Man inser när man bor själv hur dyrt det är med mat! Dessutom kan man ge bort lite finare "delikatesser". Jag gav det till mamma och pappa förra året och det var jätteuppskattat.
Ett annat miljötips är att ge bort en upplevelse. Jag och Karolina pratade om julklappar igår,och vi bestämde då att vi inte ska köpa något till varandra. Istället ska vi hitta på något kul tillsammans. Exempelvis gå ut och äta eller nåt. Jag tycker att det är en supermsart idé eftersom kvalitétstid med vännerna är det bästa som finns. Man hinner inte ses så ofta när man jobbar olika osv. Därför blir det ett perfekt tillfälle att umgås och lyxa till det lite extra.
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0