Miljömedvetna fruar

Ett program som jag älskar att kolla på är Svenska Hollywoodfruar. Jag vet egentligen inte vad som gör programmet så bra, det är kul att se deras vardagsliv helt enkelt. Dock lever inte dessa fruar särskilt miljövänligt. De bor i stora flotta villor och shoppar hejvilt. Dock fann jag en liten intervju med Isabel Adrian där hon gav tips på eko-produkter. 

/ Charlotte


” Vi måste absolut tänka på vår planet, att källsortera och tänka mer organic när vi köper mat, kläder och skönhetsprodukter”, förklarar vackra Isabel Adrian för Ekostil.se. ”Här är mina tre miljövänliga skönhetstips”

  1. Ekologisk ansiktsmask från Pangea Organics, med japansk Matcha thé, Acai och Gojibär är gudomlig kostar ca 297kr (50ml) och doftar underbart!
  2. Eko-schampo från Depth, ett utmärkt ekoalternativ till färgat hår, som vårdar och återfuktar hår  med aloeverajuice. SJälvklart inte testat på djur. Kostar ca 149kr
  3. Ekologisk hårspray C-System Firm Finish Organic Hairspray från MOP, är extra starkt och håller frisyren på plats. Ca 170kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0