Montazamis miljötips!

Hittade en inervju med Maria Montazami ("Hollywwodfru som nu ska börja designa väskor och hundprylar") och vad hon tänker om miljön på ekostil.se, här kommer ett utdrag.


 När det gäller miljö och eko har du några bra tips?
- Dels har vi tänkte mycket på miljön när vi producerat våra väskor och hundprodukter. Vi har exempelvis i nyckelringar och i tofsar använt vintage-skinn. Allt är närproducerat i Italien och handgjort där. Vi tänker också på miljön i tillverkningsprocessen, så att det inte ska vara några konstigheter.

- Sedan lever jag och Cameron och mina barn mer och mer organic
, man måste tänka på vår planet absolut. Ett jättebra vardagsmiljötips tycker jag är att byta ut alla tvättmedel och rengöringsmedel mot miljövänliga alternativ. Men även inom skönhetsprodukter och smink. Jag älskar läppstift och tittar mer och mer efter ekologiska produkter. Sedan kan vi tyvärr inte dricka vatten från kran, och förut hade vi små vattenflaskor i mängder hemma. Nu har vi köpt thermosmuggar till oss alla inklusive barnen och en stor vattendunk varifrån vi fyller thermosmuggarna istället. Det sparar också mycket på naturen!

/ Charlotte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0