Underkastelsen imorgon


Huvudvärk, snudd på feber och allmänt trött.. så känner jag just nu. Tråkigt att gå att bli sjuk när det är så mycket att göra på alla plan. Vem har egentligen tid att bli sjuk? Inte jag i varje fall. För tillfället så är det som vanligt mycket plugg på hög och jag önskar nog att jag levde det klimatsmarta livet mycket bättre. Självklart åker jag i princip alltid buss och försöker se till att det finns ekologiska produkter hemma, vegetarisk kost står också högt upp på listan och jag lyckades med att inte köpa någonting alls på mellandagsrean! Men ibland när man är stressad så står inte klimatet i fokus, riktigt dåligt egentligen och det är då det är dags att för en sekund stanna upp och inse att det inte är så svårt att vara klimatsmart egentligen!

Imorgon så ska jag och Charlotte tillsammans med de hållbara familjerna på filmvisning och se filmen Underkastelsen. Vi har skrivit om den filmen tidigare i bloggen, den handlar om alla tillsatser i vår mat och konsekvenserna av allt dåligt som vi stoppar i oss. Ser verkligen fram emot att se den!
´
Ta hand om er

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0