Hell and back

Vilken helvetes vecka jag haft. Varit i skolan enbart en dag och resterande har jag spenderat hemma i sängen som ett vrak eller på hälsocentralen.. Efter 3 läkarbesök och ett besök på sjukhuset för lungröntgen så har jag nu fått rätt medicin. Först fick jag enbart hostmedicin, sedan starkare hostmedicin med morfin i och penicillin och nu slutligen har man kommit fram till (efter att de kollat lungorna) att jag faktiskt har lunginflammation ändå. Något irriterande att ha förlorat så många dagar, har inte varit såhär sjuk sedan jag hade körtelfeber för 3 år sedan.. Men nu har jag fått en mer passande penicillin så hoppas på att bli bättre nu. Orkar inte mer hög feber och hosta efter en och en halv veckas sjuka. Sätter punkt där och slutar mala på om min deprimerande vecka.

Men där är svaret på varför jag varit dålig på att blogga och kanske förblir det några dagar.

Om ni har lite tid över, då tycker jag att ni ska lägga den tiden på att kolla in några av de grymma dokumentärerna på svtplay. De har haft tema konsumtion under en tidigare vecka och det finns flertalet filmer om girighet, konsumtion och köphets.



Men den som jag tycker är allra bäst är dokumentären Shop til' you drop.
Om materialismen, absolut sevärd!

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0