Spara på träden - samtidigt som du sparar pengar


Igår under föreläsningen av kvinnan som lagt om sitt liv så gav hon några tips, ett tips la jag extra mycket på minnet. Ett otroligt självklart sådant, som jag för allt i världen inte förstår varför vi inte tipsat om här i bloggen!

Något som man kan tänka på när man vill ha något att läsa och vanligtvis kilar iväg till bokhandeln eller beställer massor av böcker via alla bokklubbar som finns, är att det finns ett otroligt mycket billigare och smartare alternativ. Nämligen att istället låna böcker på biblioteket. Många böcker läser vi inte mer än 1 gång, och då är det slöseri med resurser (och pengar?) att köpa alla böcker för mycket dyra pengar. Personligen så älskar jag att läsa och mitt bibliotekskort är guld värt. Här i Gävle finns det bra bibliotek i nästan varje stadsdel, så det kunde inte vara enklare, eller billigare.

Spara på träd, och plånboken. Nästa gång du vill läsa något, gå till bibblan!

/Linnéa


Kommentarer
Postat av: Maria Berglind Wallmo

Vilket bra initiativ - att tipsa om biblioteken! Vi jobbar verkligen med återvinning! Hade nyligen en bok i min hand (Sätra bibliotek, Gävle)som varit utlånad 87 gånger. Det är väl miljötänk!?



Hittade inget mejl från er!

Försök gärna igen på [email protected]

2011-01-27 @ 11:09:25
Postat av: Linnéa

Ja ni sysslar verkligen med återvinning och återanvändning. Genialt! 87 gånger, det är fantastiskt. Tänk vad man sparat på att 87 personer har lånat en och samma bok, istället för om de alla skulle köpa ett varsit exemplar av boken..



Okej, vad konstigt. Då får vi mejla igen!



2011-01-27 @ 22:47:48
URL: http://lifeaseco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0