Smak av sommaren

Hela den här veckan har varit galet somrig och mysig! Veckan började med att jag och Charlotte satte oss ned och smed planer inför framtiden för Life as eco. Självklart så kommer ni läsare absolut att märka av lite nytt här på bloggen och vi kommer att göra lite allt möjligt vi jobbar vidare med. Stay tuned..

I tisdags började högsommar-värmen och jag cyklade ned till boulognen för en dag i solen med Malin och Denise! På eftermiddagen så blev det ett möte innan jag cyklade hem igen, var ett bra träningspass i värmen. Gävle är en bra stad att cykla i.


I onsdags så blev det Brämmen med Malin, vi åkte i hennes båt, solade, badade och hade det allmänt härligt innan vi åkte in till stan för en drink på kvällen på Mingel & Bar terassen med Sandra. En sommardag jag länge kommer att minnas med massor av sol och värme! Igår så blev det Brämmen ännu en gång med Malin och Sofia, inte lika varmt men stekigt ändå! Min enda fundering är att man borde ha gratis bussar eller liknande som gick till Brämmen/Rullsand från Gävle eller i alla fall till badet från stora vägen, man blir ju tvingad att åka bil nästan..


Fick tidigare i veckan veta att jag blivit anställd på Mcdonalds i Hemlingby så igår morgon-förmiddag var jag där på introduktion innan jag begav mig till Brämmen. Det känns som ett bra ställe hitills, men det blir mycket nytt att lära sig! Jag har mitt första pass om ca två veckor.


Har i veckan blivit beroende av denna dryck! Havtorn är sjukt nyttigt och just den här juicen skulle jag kunna leva på! Blir inte sämre av att den är Krav-märkt heller, try it!


I augusti har SSU kongress i Stockholm, jag är extra ansvarig för Välfärd i det politiska handlingsprogrammet för SSU Gävleborgs räkning, blir en hel del att läsa. Jag blir inte sysslolös i hängmattan i alla fall!


Åt igår helt underbara jordgubbar, svenska såklart. Jordgubbar är bäst på sommaren, punkt! Tycker samma devis gäller tomater, som på vintern måste fraktas långt och inte smakar lika bra när det inte är säsong! För att inte tala om skillnaden i klimatpåverkan.

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0