Grekland

Jag lovade ju att jag skulle ladda upp lite bilder från Grekland. Jag fick nämligen en resa i studentpresent, jag fick reda på det på studentdagen, och vi åkte redan på måndagen efter. Vi var i Halkidiki, en mysig liten stad. Vi åkte även in till storstaden, Tessaloniki. En mycket fin stad med bra shopping och mycket severdigheter.

Resan var helt underbar! Precis vad jag behövde efter tre års pluggande och en minst sagt händelserik studentvecka. Det var så skönt att bara ligga vid stranden, sola och bada, plaska runt i poolen och gå på mysiga resturanger på kvällanra. Jag vill tillbaka!


Trötta tjejer på tåget 03.50. Jag tycker personligen att det är jättesmidigt osh bekvämt att åka tåg till Arlanda. Man slipper kostnaden med parkering för bilen, man slipper all bensin (utsläpp) med bilen och det går fort. Nu ska man införa en betalning för folk som ska hämta folk på Arlanda med bil, det ska kosta 50 kr att ta sig in på området. Jag tycker faktiskt att det är bra, på så sätt minskar bilåkandet.















Som sagt åkte vi in till Tessaloniki på torsdagen. Man kunde ju inte gå därifrån utan att hälsa på Aristotoles när man var på hans egna torg.

På fredagen åkte vi på en båttur. Första stoppet var den här mysiga helt öde stranden. Efter det åkte vi vidare till en mysig liten by och avslutade med att stanna utanför Sköldpaddsön för att bada från båten. Otroligt mysig dag!






/ Charlotte

Kommentarer
Postat av: malin

ååh va härligt! vill också åka...!

2011-07-10 @ 17:12:27
URL: http://malinolsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0