Helgen

I lördags var jag hem till Linnéa, vi var ett tjejgäng som grillade och hade det mys. För vissa slutade det på krogen och andra stannade hemma hos Linnéa hela kvällen. Jag själv tog bussen hem vid tolv eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter. Grillkvällar med tjejkompisarna är verkligen underskattat, det borde man göra oftare! Och det bästa av allt är att man kan göra det hållbart också!
På söndagen efter att jag jobbat i frukosten på CH kom älskling och pappa och hämtade upp mig direkt från jobbet. Vi åkte till Sandviken för att kika på en säng som vi sett i en annons på blocket. Den var superfin så vi slog till direkt. Vi hade faktiskt kollat på just den sängen på Ikea häromveckan. Det är en sängram plus en liten hylla med kombinerat sängbord eller hur man ska berskirva det. Alltså två delar, vi fick hela kittet nerprutat från 900 till 800 kr. På Ikea kostar en del ca 1200 kr. Så vi är mer än nöjda!
När vi hämtat upp sängen åkte vi till farfars stuga, det var nämligen hans födelsedag! Vi grillade korv och hamburgare och åt hemmabakta chokladbollar och sockerkaka. Vi hittade både hallon, smultorn och kantareller. Mamma plockade en hel kasse med svamp. Mums! Ett miljötips! Ge er ut i skogen och plocka massor med läckerheter. Frys in och ta fram i vinter och gör en god svampstuvning eller en sommarsmoothie på hallon.
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0