Ilska & manifestation

De senaste dagarna har varit riktigt dåliga. Förutom den trevliga lördagskvällen hos mig då vi var ett gäng som grillade och hade det jätte-mysigt! (bilder kommer senare), så har tankarna enbart funnits hos kamraterna i Norge som blivit mördade. Det sjuka är att det är ungdomar som mig, som tycker som jag, som är engagerade i motsvarande ungdomsförbund, som åker på läger för att träffa fler engagerade vänner och lära sig mer politiskt. Det hade lika gärna kunnat varit jag och engagerade i Gävle eller Sverige, och det är just socialdemokratin som utsatts för detta. Jag är så jävla arg för vad som hänt och är mer beslutsam än någonsin, jag tycker också att det är viktigt att inte kalla mördaren för en psykisk- sjuk galning, för han vet vad han gjorde och han ångrar det inte. Nästa vecka åker jag och många andra SSU:are på kongress i Stockholm. Säkerheten är högre än någonsin och vi genomför den inte minst för våra norska mördade kamrater! Vi viker aldrig ner oss för rasismen och hatet mot vår demokrati!

På fredag klockan 12:00 anordnar Socialdemokraterna och SSU en manifestation för demokrati och solidaritet på stortorget i Gävle, där bland annat jag ska hålla tal. Kom förbi och visa ditt stöd du också!

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0