Jobb, jobb, jobb..

Känns inte som att jag gör något annat än och jobbar nu! Men igår var det en väldigt ovanlig och rolig dag på jobbet! Det var ju Nickelodeondagen på slottstorget igår. Nickelodeondagen är en dag för barn som arrangeras i några städer runt om i Sverige nu i sommar, och igår var det Gävles tur. Scandic är huvudsponsor och eftersom jag jobbar som frukostvärdinna på Scandic fick jag en förfrågan att jobba som funktionär på eventet.

Jag och My blåste upp ballonger och fäste på scenen. Jag var inte så kaxig när jag klättrade upp på sidan för att knyta fast dem kan jag tala om!

I ett av Scandics tält fick barnen taueringar på maskoten Sigge. Det var otroligt många och glada barn som kom för en märkning. Senare på dagen fick jag även sitta i ett av Nickelodeons tält och göra målningar på barnen. Riktigt roligt och uppskattat jobb!

Nicekoldeon personalen var väldigt mån om att alla funktionärer skulle få mat och dryck dock var inget särskilt klimatsmart! Här sitter jag och äter Svampbob kex.

Jag hann även med och gå som maskot. Jag började med att vara Sigge och dansade med barnen till "Sigge-låten". Riktigt roligt, fick många kramar! Sedan behövde de någon som skulle agera Dora på stora scenen när kvällens bravader skulle invigas med godisregn och dans av just Dora och Svampbob. Sjävklart ställde jag upp. På bilden ser ni mig i den gulliga med framförallt varma dräkten!

Efter jobbet fick jag rusa ner på stan och möta upp älskling, vi skulle nämligen på bio. Vi såg sista Harry Potter filmen. Den var riktigt bra måste jag säga! Känns lite tråkigt nu att dom är slut bara..

/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0