Nya shorts & ont i magen

Hade lovat att mitt nästa inlägg skulle vara mer klimatsmart, och det kanske det också blir. Men känner mig oerhört skärrad just nu, antar att ingen har missat bombdåden i Oslo som skett idag, riktat mot landets politiska hjärta. Därefter skjutningen på en ö utanför Oslo där det norska Socialdemokraternas ungdomsförbund höll sommarläger. Alltså SSU:s motsvarighet och systerorganisation. Det kommer olika uppgifter hela tiden men det sägs att det är mellan 9-30 döda och skadade AUP:are (motsvarigheten mot SSU i Norge). Jag är själv ordförande för SSU här i Gävle så det känns helt sjukt att detta skett, det hade lika gärna kunna varit jag och mina medlemmar som dödats på sommarläger, fyfan. Det finns inga ord, men alla mina tankar går till offren och deras anhöriga och till alla kamrater i Norge!

Egentligen skulle detta inlägg handla om mina nya egengjorda jeansshorts. Igår köpte jag ett par vita Levi's jeans på Myrornas som jag snabbt med hjälp av "surprise, surprise" en sax gjorde till ett par snygga shorts istället. Hoppas på finare väder så att jag kan använda dem! Dock känns det som att lyckan över shortsen självklart överskuggas av allt som skett i Norge, känslan av att veta att det hade kunnat varit en själv lika gärna, är obehaglig.



/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0