Framtiden?


Igår var jag och Linnéa som sagt på möte angående Miljötinget. Vi mötte upp Mosa Alasaly och åt frukost på Èpi och diskuterade kommande evangemang. Jag åt en engelsk frukost bestående av svart te och rostad bröd med apelsinmarmelad, hur gott som helst! Måste testas!

Vi hann diskutera mycket på de två timmarna som vi bara satt där och utbytte erfarenheter. Det är så roligt att träffa andra unga som engagerar sig i miljöfrågor! Dock kom vi av oss många gånger och började babbla om annat, men vi hann ändå komma fram till mycket!

Han bjöd in oss till Miljötinget som äger rum i slutet på Oktober. Miljötinget är nordens största och kanske viktigaste miljö- och undomskonferens för unga. Det är en helg fullspäckad av spännande och lärrorika worskshops och föreläsningar. På kvällarna är det olika sortes aktiviteter. Jag och Linnéa var på Miljötinget när vi gick i ettan. Det var då i Mora. Det var allra främst då som jag och Linnéa började att lära känna varandra. Det var även där som vårat intresse för miljö började växa fram. Därför känns der extra kul att vi nu ska få komma dit och lära ut vad vi kan, våra erfarenheter och så ett frö hos andra unga!

Det kändes bra att komma igång igen, att få gå på möte, utbyta lite ideér och få ny inspiration. Bloggen har hamnat lite på sidan av de senaste veckorna på grund av student osv. Det har även kännts lite som att vi har stått och trampat på samma ställe, vi behöver förnya saker och ting i bloggen. Komma med ett nytt koncept. Att diskutera med Mosa gav många nya ideér! Jag och Linnéa ska träffas på måndag och smida nya planer angående Life as eco. Vi får väl se hur det artar sig...

/ Charlotte


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv tänkt att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-19 @ 02:03:36
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0