Midsommar i Öregrund & midsommardag i Hedesunda

Jag firade midsommar i Öregund tillsammans med Malin och Denise. Vi åkte ned dit över dagen för att äta gott och hänga vid vattnet. Det var toppenväder och hur vacker som helst. Vi åt middag ute i solen, hängde på terassen under kvällen där det var sjukt drag tidigt och jag insåg verkligen hur mycket sommar det är nu! Sedan åkte vi hem på natten, Malin var nykter och körde hem så det var fina fisken. Dock tråkigt att det inte är superlätt att ta sig till Öregund mer än med båt eller bil. Men Öregrund tänker jag absolut åka till fler gånger!


På midsommardagen så åkte jag ut till Hedesunda där det vankades sommarfest hemma hos min kompis Olivias Joel i hans hus, där det förövrigt var riktigt fint! Det var ett stort gäng, det var grillning, dans och vi hade femkamp, även det en mycket lyckad kväll innan jag tog bussen hem. Jag som är van med att bussar går ofta kände verkligen att det var dåligt att bussarna inte gick lika ofta ut på mindre ställen, vilket gör att människor måste åka bil oftare och att busshållplatserna ligger mer långt ifrån varandra. Fick verkligen upp ögonen för hur det på landsbygden ofta saknas bra verktyg för att vara hållbar rent transportmässigt.. sedan är det kanske inte heller alltid så billigt att åka kollektivt. Men tänker inte bara klaga, det var bekvämt och lätt att ta sig dit och hem!

Hoppas att er midsommarhelg varit lika fin som min!

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0