Studenten

Lovade ju att jag skulle skriva lite om studentveckan. Det är bland det roligaste jag har gjort i hela mitt liv! Det var helt galet, sjukt mycket skratt, tårar och bara känslan av att äntligen bli fri! Jag har otroligt många och fina bilder men jag måste väl välja ut ett par som får symbolisera min vecka.


Veckan inleddes med brännbollsturenering i Boulognern. Klassen var utklädd till "Brända", vilken innebär utbrända, "brännbolls-bränd" och bränd av eld.

Grillkol och svart hårspray gjorde susen. Vi hade även en bock som maskot. En bränd Gävlebock!

På tisdagen var det först vattenkrig på rådhustorget. Det var sjukt roligt och otroligt blött! Tyvärr tog vattnet i fontänerna slut efter tjugo minuter så det varade inte så  länge, men jag hann bli rejält blöt på den korta tiden! På kvällen var det dags för barrunda!

På tisdagen hade vi "Klassens-dag". Vi tog med oss filtar och satt oss på skolgården och mös. Lärarna bjöd på tårta och sedan blev de lite brännboll. På kvällen var det middag på Söderhielmska och sedan efterfest på Interpool. Mysig kväll med andra ord!

Den stora finalen, STUDENTEN! Går inte att beskriva hur fantastisk rolig dagen och natten var!







Min, Bella, Sara och Angelikas bil som vi åkte runt i efter utspringet och paraden.

Efter bilåkandet åkte jag hem där släkten och vänner väntade. Jag hade min studentmottagning med Johanna (syrrans killes lillasyster), så det var mycket folk, både mina nära och kära och hennes. På bilden öppnar jag kuvertet med resan till Grekland. Blev väldigt paff och minst sagt rörd!



Efter allt firande hemma var det dags för flakåkning med klassen. Vi åkte hela natten, det var otroligt roligt! Saknar redan alla. 

Jag hade en helt fantastisk student! Tack alla som har varit med och förgyllt den! Inga nämnda inga glömda, ni vet vilka ni är! Nu har jag samlat nya krafter i Grekland (ett inlägg kommer om resan senare) och är taggad på nya utmaningar. Att utveckla Life as eco, jobba, resa och få nya erfarenheter!

Just ja, får inte glömma att vi fick stipendium för Life as eco för bästa projektarbete. Linnéa skrev om det i sitt inlägg men måste säga några ord om det jag med. Det känns fantastiskt kul! Att vi fick belöning för allt slit. Självklart har resan varit mest rolig, men visst har det funnits stunder då det kännts lite jobbigt också, men det är väl medaljens baksida antar jag. Jag fick även ett stipendium för goda studieresultat, otroligt roligt! Det lönar sig att plugga!

/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0