Världsmiljödagen & studentvecka


Det har varit full rulle hela helgen för min del med SSU-aktiviteter. Ledarskapskurs, bio och ombudsträff inför SSU-kongressen i sommar. Har bara nu i det hastigast hunnit förbereda min outfit inför imorgon, då studentveckan startar med brännbollsturnering. Det känns helt under, dunder-bart! Nästa vecka kan jag garantera mest blir som att gå in i en annan värld där bara studenten står i centrum, vilket kommer att bli förhoppningsvis en av de roligaste veckorna i mitt liv och även till viss del sorgligaste kanske. Men jag och Charlotte kommer inte att vara de bästa bloggarna har jag en känsla av. Så kommer vi tillbaka med nya klimatsmarta tag som nybakade studenter, känns bra, hoppas ni också tycker det!

Förövrigt är det inte vilken dag som helst idag, eller var, tekniskt sett. 5 Juni är nämligen världsmiljödagen! Detta instiftades 1972 efter FN:s miljövårdskonferens i Stockholm. Årets tema är "naturen till din tjänst". Hoppas ni har firat genom att vara lite extra snälla mot er själva och miljön idag!

Take care!
/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0