Earth hour idag!

Det blev inget jobba för mig idag, känner mig som ett slakt. Gick upp och åt frukost med Älskling vid tio sedan lade jag mig och sov igen. Vaknade nu. Usch, låt mig bli frisk nån gång!

Påminner er om att det är Earth hour idag, så släck alla lampor mellan 20.30-21-30! Det kommer även som sagt vara lite jippo på stan den tiden, uppträdanden, utdelning av ljus osv.

På tal om något helt annat så var det länge sedan vi gjorde ett kostinlägg och visade tips på eko-mat. Trots att våra "klimarsmarta veckor" är slut för länge sedan så fortsätter jag att äta så miljövänligt och ekologiskt jag kan. Det är det ett självklart val för mig nu för att vara snäll mot miljön och min egen kropp utan alla bekämpningsmedel och skit. Det har blivit en naturlig grej i min vardag. Det underlättar mycket att min familj har blivit så påverkad och köper hem ekologisk mat. Såhär såg min frukost ut idag:


Kravmärkt mörkt bröd med ett stekt eko-ägg, ,lite spenat och en skiva kyckling. Och ett stort glas mjölk. Mums!


Just ja, kom ihåg och sätlla om klockorna inatt! Vi går mot ljusare tider!
/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0