Hörn och kanter

Idag var jag, Linnéa och Roger Persson (kommunalråd) med i en intervju med radio Gävleborg. Jag och Linnéa blev intervjuad av en supertrevlig tjej i ett separat rum och Roger i ett annat. Vi pratade om vårat projekt, vad syftet är, vad vi varit med om, tips osv.

Det var kul att ännu en gång få förmedla sina erfarenheter. Vi har varit med i tidningen ett antal gånger men aldrig i radio, så nu hoppas vi att vi kommer att nå ut till ännu fler och insipirera ännu fler till ett mer klimatsmart liv! Vi tog även lite bilder ute till webben. Intervjun kommer att sändas nästa vecka. Förhoppningsvis kommer vi att göra en uppföljning innan eller efter Bryssel.

Under inspelningen kände jag att mobilen vibrerade till i fickan. Jag fick ett sms av Simon. Han sade att han hade sett mig i tidningen. Jag blev först lite fundersam men kom sedan på att några elever från Borgarskolans media-program intervjuade mig och Linnéa innan lovet. De har ett eget uppslag i Arbetarbladet. De frågade mig om bussarna i Gävle. Vi får verkligen vara med på alla hörn och kanter jag och Linnéa! Artikeln publicerades i gårdagens tidning.



/ Charlotte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0