Lill-lördag

Försöker plugga men kan knappt hålla ögonen öppna! Är inte hundra procent frisk än, känner att jag har något skit i kroppen som tar all energi, usch och fy! Hoppas det blir bättre till helgen, ska nämligen jobba både lördag och söndag.

Igår hade jag och Simon lite lill-lördag. Vi bakade chokladbollar, dock upptäckte vi precis innan vi skulle börja att det inte fanns något socker eller pärlsocker hemma. Så vi pallarde oss iväg till konsum och handlade, självklart ekologiskt! Sedan slängde vi ihop bollarna kikade på film och bara njöt av vårat bakverk. Vardagslyx!

Fundersam kille?

Imorse när jag åt frukost läste jag i Gefle dagblad att Gävle kommun ska satsa ännu mer på hållbart resande. Vi är ju som sagt redan en cykelstad, men alla kan bli bättre! Jag tänkte att jag skulle börja cykla idag faktiskt, vädret är ju så härligt. Men till min förtvivlan hade Simon min cykelnyckel, jag får helt enkelt ta det imorgon istället. Tills dess får de bli promenader. Jag är stolt över mig själv att jag har gått till skolan hela vintern! Jag har ca 2 kilometer till skolan. Det är uppfriskande att gå på morgonen, jag vaknar till och får lite luft. Däremot är de lite jobbigare när jag ska hem kan jag erkänna, när man är trött och hungrig. Men det är ändå skönt att sträcka lite på benen när man suttit stilla i skolan hela dagen!

/ Charlotte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0