Äntligen fredag

Ännu en vecka snart över. Den här blev också minst lika körig som förra veckan för min del. Plugg inpå natten, hockeymatch och möten. En dag försvann dessutom eftersom jag påvägen till skolan började att må riktigt dåligt och var tvungen att åka hem och sova, vilket jag gjorde. Hela 7 timmar i sträck (!)

- Fått lite insikter i veckan, vissa mer skojiga än andra. Sånna som gör att jag måste möblera om lite i mina prioriteringar. Summeringen av min vecka blir helt enkelt: Svacka!

- Har inte ens hunnit glädjas över att komma iväg till Bryssel. Men nu när de flesta förberedelser är färdiga och det närmar sig kan man äntligen njuta och längta lite! Ser ut att bli hektiska men riktigt roliga dagar. Hoppas på mer vårväder där så att man tinar upp lite efter den kalla vintern! Klart att det inte är så kul att missa studentkryssningen, men det är som det är. Vi kommer ju att få det himla kul i vilket fall!

-Har spenderat min fredagskväll på Brynäs hos Elin med Elin, Elin, Eva och massa andra härliga kvinnor engagerade i Socialdemokraterna. Mycket skratt, snacks och roliga samtal. Nu väntar snart sängen, ska unna mig en sovmorgon imorn, underbart!

- Nedan följer lite vardagsbetraktelser från min Iphone, börjar att bli en tradition!


Var på slutspelsmatch igår med familjen, resultatet vill jag inte prata om.. Men tusan så bra att man satsar på att vara den klimatsmartaste arenan i Sverige. Charlotte har ju skrivit om detta nedan dessutom. Att låta vindkraftverk driva en del av elen till Läkerolen är ett mycket, mycket bra initiativ!


Hittade denna fiffiga påse på H&M i Uppsala under lovet, köpte dock inte. Just eftersom det kändes lite onödigt med tanke på att jag har många liknande. Men hade jag köpt den skulle jag använt den med stolthet!


Fick lite av en överraskning idag när man kom in i matsalen och det luktade riktig mat, slog mig verkligen att det typ aldrig riktigt luktar mat när man kommer till matsalen.. det visade i varje fall sig att Sodexo satsar på bättre mat, vilket jag tycker är sjukt bra. Återstår att se om det blir någon förbättring. Hade jag fått bestämma hade det varit enbart ekologisk och närproducerad mat i skolan! Det var några kockar som stod och lagade wok i ett stort kärl, riktig matlycka kan jag säga. MER sånt här, det gjorde min fredag!


Sprang förbi Epí och såg detta. Så ni "semelfrälsta", unna er en riktig ekologisk och äkta semla!


Köpt mig min absoluuuta favoritglass. Såg att den ska vara klimatneutral, vet inte om det stämmer då det ju är "trendigt" att vara klimatsmart nuförtiden. Men om det genuint verkligen stämmer blir det big tum's up!


Beställde idag en ny vår/sommar/höst jacka från Fjällräven, då kom detta upp. På ett sätt tycker jag att det är grymt att de frågar och ger ett grönare alternativ vilket tydliggör att de har ett medvetet arbete kring miljön, men samtidigt. Varför fråga? Ingen skulle ju märka någon skillnad i vilket fall!

/Linnéa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0