Hemma igen

Då var jag hemma i Sverige igen! Dagarna i Bryssel har varit helt fantastiska! Jag kan inte riktigt sätta ord på det, det har varit otroligt lärorikt, roligt och helt galet! Jag beskriver resan i lite bilder från mitt perspektiv, Linnéa kommer att skriva ett inlägg ur hennes syn senare.


Gänget vi åkte med, Ingegerd, Roger och Helena.


The European mobility week award invigdes på måndagen klockan tolv och höll på till klockan fem. Dagen var fullspäckad av föreläsningar, workshops, mingel osv. Oerhört lärorikt och inspirerande.


Vi höll i workshopen två gånger. Den handlade som sagt om "the project Life as eco" och hur man ska göra för att få ungdomar att engegera sig i miljöfrågor. Det var kul att hålla i workshopen, visst det var lite nervöst men det gick bra. Det kändes som att vi nådde ut med vårat budskap.


När föreläsningarna var slut åkte vi allihop iväg till Atomium där priscermonin hölls. Atomium är en gigantisk atom, riktigt häftig! I år var det Almada som plockade hem trofén, grattis till dem! Roger höll även ett tal och vi kollade på Gävles vinnarfilm från förra året (som jag och Linnéa deltog i).




Efter prisutdelningen var det dags för mingel och därefter var vi ett gäng som gick ner på stan och käkade tillsammans, mys!

Dagen efter började föreläsningarna vid halv tio och slutade vid ett. Efter det gick jag och Linnéa ner på stan för shopping och sevärdigheter.


Man kan ju inte åka till Belgien utan att äta en belgisk våffla! Underbart god!

På kvällen gick vi ut och åt en bit mat med Ingegerd (Roger och Helena åkte hem tidigare). Igår (tisdag) gick vi upp i tid, åt frukost och begav oss ner på stan och shoppade. Sedan gick vi till en marknad lite utanför stan. Det fanns hur mycket som helst, pälsar, väskor, möbler, skor, accessoarer, ja gud vet vad! Riktigt mysigt att ta sig lite avsides och se andra delar av staden!



Jag fyndade en väska som jag lyckades pruta ner från 25 euro till 12, klimatsmart och bra med second hand! Och jag kommer definitivt att vara ensam om den!

Sedan väntade bara en lång resa hem till Gävle igen. Det känns skönt att vara hemma igen. Det har varit så fantastiskt roligt och lärorikt i Bryssel, det kommer ta någon dag att smälta allt!

Vill även passa på att tacka alla som har gjort det möjligt för oss att åka, Birgitta, Ingegerd, Roger och Helena. Och alla andra som har bidragit till att vi kommit iväg!

/ Charlotte

Kommentarer
Postat av: Anonym

omg. dör lite för marknaden!

2011-03-20 @ 15:57:52
URL: http://isabellegustafson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0