Inspireras av hållbart mode imorgon!


Arbetarbladet idag

Tisdagen har gått snabbt, vi hade idag temadag i skolan om jämställdhet och självkänsla. Ett ämne som jag på ett politisk plan brinner otroligt mycket för. Temadagen var ett projektarbete som några tjejer i klassen ordnade för hela sps-programmet.

Från ett projektarbete till ett annat, två jätte trevliga tjejer vid namn Linnea och Amanda kan man läsa om i dagens Arbetarbladet. De kommer imorgon att anordna en secondhand modevisning på Norrtulldelen av Vasaskolan som sitt projektarbete. Det sätter igång från och med 18:30 och de som kommer först får en väldfylld goodiebag. Som ni också kan läsa i artikeln ovan så kommer det att bli uppträdanden under kvällen och man kommer att kunna köpa vissa plagg från modevisningen. Kläderna kommer ifrån deras släktingar och vänner, men även till viss del från Myrornas.

Inträdet är ca 40 kr men man får gärna ge mer eftersom pengarna från inträdet går till Childhood, alltså en mycket bra sak.

Jag är tyvärr dubbelbokad imorgon då jag har två möten på eftermiddagen och kvällen, men jag skulle rekommendera er att gå dit, det kommer att bli grymt! Ett superbra tillfälle att inspireras av hållbart mode och fynda fina, "gröna" kläder!

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0