Åker på extrakongress


Idag var det mycket som skulle hinnas med, och som ska hinnas med. Efter en kort skoldag begav jag mig ner på stan för att bli intervjuad av Arbetarbladet på Coffee Lounge (tog den ekologiska, goda varma chokladen) och därefter blev det en intervju med tv4, nu för ett tag sen så blev det även en kort telefonintervju med GD också. Detta eftersom det nu imorgon är dags för Socialdemokraternas extrakongress i Stockholm då allmänpolitiska debatter ska hållas och val av ledningen ska ske. Då jag har fått den stora äran att vara ett av ombuden för Gävle arbetarkommun så kommer jag vara borta fredag-söndag. Jag är dessutom det allra yngsta ombudet på hela kongressen, vilket känns speciellt men självklart roligt.

Mitt fokus ligger inte riktigt på något annat just nu och kvällen består av förberedelser och packning. Kommer att bli tre otroligt lärorika, intressanta, utmanande, hektiska och roliga dagar där jag får möjlighet att träffa socialdemokrater från hela Sverige, och det ska dessutom bli kul att träffa de kamrater jag inte sett på ett tag!

Snart är det dags för mig att göra lite middag, är nu ensam hemma då resten av familjen farit till Sälen för en weekend i fjällen. Pappa fyller 50år, hans firande missar jag just för kongressen. Men ska försöka gratta honom så bra jag kan ändå!

Nu måste jag sätta igång med alla bestyr. Sandra kommer nog och håller mig sällskap senare också!

Hoppas ni får en fin helg, själv har jag många fjärilar i magen..
/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0