Socialdemokratiska partiets extrakongress

               
Hittade denna bild på hos på Radio Gävleborg hemsida där man även kan lyssna på intervjun vi gjorde innan Bryssel, bild och inslag hittar ni HÄR.

För mig kändes det lite som att komma tillbaka till verkligheten i skolan idag i och med att helgen varit så fantastisk bra på ALLA sätt och man har varit lite i en bubbla och blivit fylld med ännu mer övertygelse, energi och kampvilja. Det är väldigt svårt att finna ord. Att träffat så många människor all over, haft så roligt, gjort mycket viktigt, deltagit och lyssnat på bra diskussioner förda vidare, valt en partiledning redo för kamp och för nytt! Nystart för Socialdemokratiska arbetarepartiet är en underdrift, we won´t back down!

Vanligtvis så skriver jag inte så mycket politik i bloggen eftersom Life as eco aldrig för mig eller någon annan handlat om mig som den politiskt aktiva eller som min roll i detta som ungdomspolitiker, utan om mig som skolelev på samhällsprogrammet och mitt och Charlottes projektarbete i trean. Något som kanske kan vara bra att vara tydlig med. För även om Life as eco synnerligen är ett politiskt ställningstagande gällande miljöfrågor så är det i våra roller som unga idag, som skolelever som vi har gjort och genomfört detta. Sedan så blir det automatiskt att vi i bloggen skriver om vad vi gör i vardagen och i min vardag så är jag politiskt aktiv helt enkelt. Men Life as eco projektet har genomfört av två gymnasielever på Borgis, främst.

När jag blickar framåt så ser det ut att bli mycket - blir trött av att se allt som ska hinnas med framöver. Imorgon har vi seminarium i religion och det blir lite sista-minuten pluggning ikväll. Tänker inte låta detta inlägg bli ännu ett "det är så mycket att göra, jobbig just nu" inlägg. Men uppdaterar snarast med lite bilder från partikongressen när jag hunnit ta itu med allt som ska hinna göras!

Vill dock bedyra att man under lördagens kongressfest släckte ned så mycket som möjligt under Earth hour för att stödja och delta i manifestationen och att man i flera avseenden tänkt på kongressens klimatpåverkan. Självklart och mycket bra tycker jag!

To be continued..
/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0