Sportlovet i text och bild

Nu var det längesedan jag bloggade, detta eftersom lovet varit helt fullsmockad.. är inte direkt utvilad såhär sista dagen, tyvärr. Har pluggat som en galning för att bli klar med den längsta uppsats jag någonsin skrivit, radio intervju med Charlotte, hunnit umgås med vänner och tagit en tripp till Uppsala med några härliga tjejer! Där blev det efterlängtad shopping som nog inte kan räknas som klimatsmart, men med tanke på mina nya shoppingvanor så var det längesedan jag som investerade lite nytt och vi åkte tåg!

Främst har lovet spenderats på olika politiska aktiviteter med SSU Gävle och SSU Gävleborg. Under helgen har det tampats på SSU Gävleborgs årsmöte i Ljusne (vid Söderhamn), kallat DÅK. Vi har bestämt ny ordförande och styrelse, gjort verksamhetsplan och bestämt vad vi ska göra under året och hur, fördelat pengarna i årets budget, tagit beslut om olika motioner skrivna av medlemmar och även gjort om och debatterat om saker i vårt politiska handlingsprogram, ett dokument som talar om SSU Gävleborgs politiska visioner och åsikter inom vissa områden.

För egen del så blev jag invald i SSU Gävleborgs distriktsstyrelse, vilket känns mycket roligt och det ska bli ett lärorikt år! Är också väldigt glad att ha fått in saker jag tyckte fattades inom miljö, kollektivtrafik och jämställdhets områderna i vårt politiska handlingsprogram. Bland annat så står SSU Gävleborg för avgiftsfri kollektivtrafik och man är också tydlig med att man tycker det är fel med dagens rådande samhällsstruktur där ekonomiska intressen alltid går först vilket leder till en ojämn fördelning av kapital och inte minst till ett konsumtionssamhälle som leder till miljöförstöring.

Men det som jag tror gjort mig allra gladast under lovet är att jag fått veta att jag kommer att vara en av Socialdemokraterna Gävleborgs 13 ombud på extrakongressen framöver, (en av Gävles två ombud!). Vilket känns himla sjukt på något vis, men verkligen hedrande, eftersom ombuden blivit framröstade av kommunernas medlemmar. Att vara förtroendevald är verkligen fint och jag förstår nog inte själv hur stort det är. Att vara med och besluta om ny partiledare i händelsernas centrum och påverka partiets riktning inför framtiden är verkligen fantastiskt att vara del av och inget som jag hade förväntat mig!

Det var mitt lov skulle man kunna säga.. Är supertrött efter lite sömn och långa dagar. Men plikten kallar och jag pluggar ändå in i väggen ikväll. Men ett stort plus måste ändå vara att våren kommit igång en aning, ljuset i tunneln? Ja!

Ta hand om er.
Tillbaka snart fit för fight.

/Linnéa


DÅKEN. I plena, som det kallas!


SSU-häng tidigare i veckan


Shopping i Uppsala med Sandra, Jennifer och Olivia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0