Tips till alla läslusar!

Igår var jag och fikade med Sara och Bella som nyss kommit hem från Paris (avundsjuk). Vi tog en fika på Wayne's, som jag börjar bli van med angående fik så fanns det inte mycket ekologiska alternativ, men det fick gå ändå! Under fikan bestämde vi oss för en spontan utgång. Så vi gick hem till mig och piffade upp oss lite och sen gick vi till Goya. Kul med spontana kvällar!


Idag har jag bara tagit det lugnt med älskling. Vädret har ju varit ostabilt hela dagen, ibland regn, ibland strålande sol och ständig blåst! Så vi passade på att ha en riktig mysdag inne. Vi har börjat kika på Lost så det blev många avsnitt under dagen.

Kom hem för en stund sedan. Min moster är här på besök. Hon hade med sig en bunt med tidningar till mig. Hon läser ganska mycket tidningar men istället för att återvinna dem direkt så brukar hon ge dem till mig och sen ger jag dem till min syster (eller tvärtom). Det är ett miljötips! När du läst dina tidningar ge dem till en kompis som kan läsa dem och även de ge vidare till någon annan lässugen!

När jag bodde i Forsbacka bodde vi i ett hus med två lägeneheter. Min familj bodde på övervåningen om pappas mormor och morfar på nedervåningen. Vi premunerade på Gefle Dagblad och de på Arbetarbladet. Vi hade en korg i farstun där vi sedan lade tidningen och bytte den mot den andra. Supersmart!
Man spar både på miljön och pengar!

/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0