Det som fastnat

Snart nalkas student, nästa vecka så blir jag klar med allt skolarbete på gymnasiet, sjuuuukt skönt men också mycket läskigt att kliva ut från tryggheten som skolan inneburit i så många år, men läxor kommer jag inte att sakna. Men allra mest känner jag känslan  av att se vidare, jag känner mig så klar med gymnasiet och vill ut på nya äventyr och nya delar i vardagen. Ni kanske förstår att tankarna mest är på annat håll under en sånhär period precis innan det är dags för student!

Spenderat dagarna med allt från SSU-möten, kurser, powerwalkat och fika, till massor av plugg och lite häng i solen när andan fallit på! Främst så har helgen hitills varit grymt med vänner, god mat, partiaktiviteter och bio med min bror.

Här kan ni se de senaste händelsern som fastnat på mina Iphone-bilder:


Prisar Max, ett företag som visar en grönare väg, självklart kan det alltid bli bättre, men hur bra som helst att människor kan vara klimatsmarta när de är sugen på snabbmat! Åt själv där alldeles nyligen.. Mer sånt här


Åkte ut till Engeltofta förra veckan med Mallan och kollade på Polhems bal, träffade många härliga, bland annat vackra Denise! Främst blev jag inspirerad och taggad inför Borgis bal 1 juni.


Fikade på Java med Sandra och Malin, åt världens godaste sallad.. dock ej så klimatsmart får jag förmoda. Funderar starkt på att starta ett miljövänligt café, inte direkt en sådan stor konkurrens i stan i jämförelse med efterfrågan!


Såg att många i Gävle cyklat i dagarna, hur bra som helst! Tänk vad många cyklar som passerat på bara ETT dygn och hur ännu fler det kan bli om man gör Gävle till en ännu bättre cykelstad!

            
Hade en härlig fredag med Sandra och Malin på Lam´s terras, god mat, dryck och kvällssol. Sommarkänslan har infunnit sig på riktigt nu!


Har spenderat dagen på hotell Winn i Gävle på en inspirationsdag om studier i Socialdemokraterna. Med var bland annat vår partisekreterare Carin Jämtin, en person jag tycker är riktigt härlig!

Ikväll har jag varit på bio med min lillebror Linus, på nya Pirates filmen. Jag tycker att den var bra, speciellt om man gillar Johnny Depp! Men allra bäst var det att umgås med min bror, och se 3D bio för första gången.. Gillar att SF återanvänder glasögonen till 3D filmerna, gillar också att återanvändningstänk blir mer och mer naturligt i samhället. Men verkar som att SF liksom plastar in glasögonen igen efter att de "återvunnits", det är mycket onödigt däremot!

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0