Bussarna i Västerås

Är trött på att vara förkyld! Vill bli frisk nu så att jag kan dansa och träna zumba som vanligt. Men aja, det är väl lika bra att bli riktigt frisk innan jag börjar hurta igen! Till något possitivt, man börjar verkligen märka att vårat sista år i skolan börjar lida mot sitt slut. Idag bjöd vår snälle geografi lärare oss på kladdkaka, glass och äppelpaj. Hembakt till och med, gulligt av honom!

 

Pratade med en kompis som bor i Västerås häromdagen. Pelle heter han och har flyttat dit för att plugga till pilot (coolt, jag vet). Han berättade att när han var hemma i Gävle förra helgen så lämnade han kvar bilen här för att istället ta tåget till Västerås. Väl där skulle han nyttja lokaltrafiken, nämligen deras biogasbussar. Jomenvisst, Västerås har också biogasbussar! Han sa att de var väldigt bra och smidiga att åka med. "Synd bara att dom låter som åskan" sa han. Men vad gör det om det är skonsammare mot miljön! Tack och lov väsnas inte bussarna här i Gävle! Tummen upp för min miljövänliga vän!

/ Charlotte



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0