Från min Iphone

Kände att det var dags för ett litet axplock av vardagsbetraktelser från det senaste tiden!


Vi hade ju bytarkväll förra helgen! Här får ni se lite bilder. Vi var ca 10 personer, så mycket kläder och annat var det! Själv var jag lite försiktig och tog med mig hem typ två plagg, hårprodukt, en ring och body splash. En riktigt trevlig kväll!


När jag ser detta inser jag att jag måste ta tag i det här med körkortet.. Om man lyckas köra upp höggravid med värkar och sedan kör till sjukhuset. Respekt, vilken inspirationskälla!



Början av veckan har bestått av många tidiga mornar.. Vi har varit ett gäng på 10 personer som under veckan har packat frukostpåsar och delat ut dem på alla kommunala gymnasieskolor, detta för att SSU driver en kommunalpolitisk kampanj just nu. Blev nog minst 500 påsar på 3 dagar, bra jobbat tycker jag! Tillsammans kan man göra mycket.


Såhär på hösten vill man ju gärna satsa på att mysa i stickat. Passa på att fynda second hand. Det finns massvis med stickat i olika modeller och nyanser, dessutom är det billigt! Bilderna är tagna i veckan på Myrornas i Gävle, där man också har förmånen att kunna se de lite mer personliga och modemässiga plaggen i trendhörnan som coola Maria Rangsmo håller i sedan ett år tillbaka! Maria har dessutom tagit vår headerbild, väldigt talangfull kan jag säga!


Upptäckte något intressant idag, hittade nämligen denna fantastiskt fina kofta prydd med paljetter/pärlor inne på Kappahl. De har nu släppt en kollektion som heter "vintage stories". Intressant att man väljer att nyproducera plagg som ska likna gamla, vintage plagg. Alltså: det är inne med second hand och vintage. Mitt tips: kika efter den äkta varan. Det är snällare mot vår miljö, även om det ju är kul att kedjorna börjar snappa upp trenden, men det handlar ju om ett intresse av att sälja så mycket kläder som möjligt.


Ibland när lunchen hamnar i kläm mellan pendlingen och föreläsningarna så blir det till att ta med matlåda. Blir oftast en sallad med nötter,mozzarella, grönsaker, olivolja och något protein. Ett stort tips är att ta med matlåda om man reser, till lunchen etc. Man sparar massvis med pengar och dessutom så kan man själv välja att äta miljövänligt, det är inte ofta bra alternativ finns om man äter ute.


Bild från Uppsala en tidig morgon, så mycket dimma att kyrktornen knappt syns. Appropå väderfenomen, nog är det skönt att det är milt väder, efter två mastodont-vintrar är man ju sjukt less på kyla och snö. Men det känns ju lite läskigt också, med dessa extrema motpoler, antingen är det extremvinter, eller ovanligt milt.

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0