Måndag hela veckan

Varför känns det som att det oftare är måndagar än fredagar? Det är dagens fundering.

Idag är jag i Uppsala en kortis för att ha seminarium. Sedan ska jag hem till Elin med ett gäng för att skriva en debattartikel.

I helgen har jag skrivit högskoleprovet för andra gången, känner att jag har höjt mig. Men att jag behöver höja mig ännu mer. Det blev en lång, lång lördag, som avslutades på bästa sätt med middag på Allstar tillsammans med lite tjejer! Supergott var det! Dock inte särskilt miljövänligt mig veterligen. Det miljövänliga utbudet på restauranger och fik måste öka för att göra det möjligt att kunna göra hållbara val! Men egentligen så tycker jag att det inte bara handlar om hållbara val, utan om att all mat ska vara miljövänligt och utan att djur far illa. Helt naturligt och utan att vi ska behöva välja, utbudet ska vara miljövänligt av sig självt. Mer om det en annan gång!

Igår så hade jag en efterlängtad slapp-söndag, tog sovmorgon, pluggade och gick runt i pyjamas-byxor hela dagen. Sånt behöver man ibland!

Avslutningsvis, Jag känner att det är dags för lite fler inlägg som är undersökande och "djupare". Så att det inte bara blir våra vardagsbetraktelser här i bloggen. Vi får jobba på det, men håll tillgodo! I arkivet finns det över 500 inlägg, en hel del med undersökande karaktär!

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0